Kundeservice
Ta kontakt med oss for å snakke med en av våre hyggelige medarbeidere Arne Martin, Anne-Line, Tom Erik eller Julia.
Vårt sentralbord er betjent alle hverdager:
fra kl. 09:00 – 11:00
fra kl. 11:30 – 15:00
Ta kontakt med oss for å snakke med en av våre hyggelige medarbeidere Arne Martin, Anne-Line, Tom Erik eller Julia.
Vårt sentralbord er betjent alle hverdager:
fra kl. 09:00 – 11:00
fra kl. 11:30 – 15:00
Finn svar på ofte stilte spørsmål om:
Hvor finner jeg kopi av min faktura?
Du finner raskt og enkelt oversikt over alle fakturaene dine på Min side og i Eiker Energi-appen!
Her kan du:
Hva er nettleie?
Nettleie er summen du betaler for å få overført strøm til huset ditt. Når du får strømregningen din betaler du for to ting: strøm fra Eiker Energi, og nettleie til ditt lokale nettselskap. Summen du betaler i nettleie går ikke til oss, men blir overført videre til din netteier.
Nettleien dekker kostnadene som nettselskapet har med å frakte strømmen hjem til deg. I tillegg dekker nettleien drift og vedlikehold av ledningsnettet og strømmålere, samt offentlige avgifter. Du kan ikke velge hvem nettleien skal betales til, siden dette avhenger av hvor i landet du bor. Hvert nettselskap har monopol innenfor sitt geografiske område.
Må jeg si opp strøm ved flytting?
Ja, om du har en strømavtale hos oss i dag og skal flytte til en ny bolig må du både si opp strømavtalen på adressen du flytter fra, og registrere den nye adressen du flytter til. Begge deler kan du gjøre via flyttemeldingsskjema (link til skjema).
Hvis du ikke har en strømavtale hos oss i dag, men ønsker å bestille, trenger du ikke å melde oppsigelse til din gamle leverandør. Da kan du bestille strøm på vanlig måte.
Har du ytterligere spørsmål rundt flytting kan du kontakte vår kundeservice på telefon 32 25 14 00 så hjelper vi deg så godt vi kan.
Hvordan logger jeg inn i appen?
Du kan logge deg inn i appen på to forskjellige måter:
Når du logger inn vil du få beskjed om at Eiker Energi vil bruke Ms.oestrom.no for å logge på. Det betyr at appen og Eiker Energi snakker sammen, slik at vi finner kundeforholdet ditt når du logger inn.
Eiker Energi-appen virker ikke, hva gjør jeg?
Hvis du opplever feil i Eiker Energi-appen kan du prøve en enkel feilsøking:
Hvis dette ikke fungerte, er du hjertelig velkommen til å kontakte oss.
Slik oppdaterer du appen
Kan jeg se dagens strømforbruk?
Hvis du har Pulsmåler vil du se strømforbruket ditt i sanntid, helt ned på timesnivå.
Dersom du ikke har pulsmåler, er det en forsinkelse på visning av strømforbruket på 1 til 2 dager.
Hvordan får jeg varsel om morgendagens strømpris?
Du kan enkelt aktivere varsel om morgendagens strømpris i appen.
Dersom du ikke ønsker å motta varsler lenger, kan du følge samme fremgangsmåte, og så skru av varslinger på innstillingene.
Hvordan kan jeg sjekke om jeg kan få fiber installert hos meg?
Du kan sjekke tilgjengeligheten for fiber ved å bruke NextGenTel sine nettsider. Gå til bestillingsportalen, eller kontakt vår kundeservice for mer informasjon. Dersom fiber er tilgjengelig, kan du bestille direkte via nettsiden eller fylle ut et interesseskjema på vår egen portal.
Hva inkluderer prosessen for å installere fiber hjemme?
Vi bygger frem til tomtegrensen, og du som kunde er ansvarlig for å grave en liten grøft fra tomtegrensen til ønsket punkt på husveggen. Etter dette vil en montør koble opp fibernettet for deg. Hvis du har luftlinje for strøm, følger vi normalt samme linje, slik at graving ofte ikke er nødvendig.
Hva kan jeg gjøre hvis nettet mitt er tregt?
Hvis du opplever tregt internett, anbefaler vi å starte med en hastighetstest via kablet tilkobling for å sjekke hva du faktisk mottar. Bruk gjerne Speedtest.net til dette. For å forbedre trådløs dekning, vurder å optimalisere plasseringen av ruteren, bruke en WiFi-extender, eller bytte mellom 2,4 GHz og 5 GHz avhengig av boligens størrelse. Hvis problemet vedvarer, ta kontakt med NextGenTel
Hvem bygger fibernettet, og hvem leverer tjenestene?
Eiker Fibernett bygger og drifter fibernettet i samarbeid med NextGenTel. Eiker Fibernett sørger for utbygging av den fysiske infrastrukturen, mens NextGenTel leverer tjenester som internett, TV over fibernettet. Dette partnerskapet sikrer deg høy kvalitet både på nettverk og tjenester.