Kundeservice

Ta kontakt med oss for å snakke med en av våre hyggelige medarbeidere Arne Martin, Anne-Line, Tom Erik eller Julia.

Vårt sentralbord er betjent alle hverdager:
fra kl. 09:00 – 11:00
fra kl. 11:30 – 15:00

Spørsmål og svar

Finn svar på ofte stilte spørsmål om:

Du finner raskt og enkelt oversikt over alle fakturaene dine på Min side og i Eiker Energi-appen!

Her kan du:

  • Åpne en kopi av fakturaene dine
  • Sjekke hvilke fakturaer som er betalt og hvor mye som eventuelt gjenstår å betale
  • Utsette en faktura

Nettleie er summen du betaler for å få overført strøm til huset ditt. Når du får strømregningen din betaler du for to ting: strøm fra Eiker Energi, og nettleie til ditt lokale nettselskap. Summen du betaler i nettleie går ikke til oss, men blir overført videre til din netteier.

Nettleien dekker kostnadene som nettselskapet har med å frakte strømmen hjem til deg. I tillegg dekker nettleien drift og vedlikehold av ledningsnettet og strømmålere, samt offentlige avgifter. Du kan ikke velge hvem nettleien skal betales til, siden dette avhenger av hvor i landet du bor. Hvert nettselskap har monopol innenfor sitt geografiske område.

Ja, om du har en strømavtale hos oss i dag og skal flytte til en ny bolig må du både si opp strømavtalen på adressen du flytter fra, og registrere den nye adressen du flytter til. Begge deler kan du gjøre via flyttemeldingsskjema (link til skjema).

Hvis du ikke har en strømavtale hos oss i dag, men ønsker å bestille, trenger du ikke å melde oppsigelse til din gamle leverandør. Da kan du bestille strøm på vanlig måte.

Har du ytterligere spørsmål rundt flytting kan du kontakte vår kundeservice på telefon 32 25 14 00 så hjelper vi deg så godt vi kan.

Du kan logge deg inn i appen på to forskjellige måter:

  • Logge inn med Vipps: Du vil få en forespørsel om å åpne Vipps. Her trykker du på «Åpne». Når du er inne i Vipps kan du velge om innloggingen skal bli husket, slik at du slipper å logge inn på nytt senere. Når du har bekreftet valget ditt får du beskjed om å gå tilbake i Eiker Energi-appen. Nå er du innlogget.
  • Logge inn med SMS-kode: Skriv inn telefonnummeret og fødselsdatoen din. Husk at du må oppgi åtte siffer for fødselsdato (xx.xx.xxxx). Trykk deretter på «Få SMS-kode». Skriv inn koden du mottar på SMS og logg inn.

Når du logger inn vil du få beskjed om at Eiker Energi vil bruke Ms.oestrom.no for å logge på. Det betyr at appen og Eiker Energi snakker sammen, slik at vi finner kundeforholdet ditt når du logger inn.

Hvis du opplever feil i Eiker Energi-appen kan du prøve en enkel feilsøking:

  • Sørg for at appen er oppdatert til siste versjon
  • Lukk appen helt og start den på nytt
  • Hvis du fortsatt har problemer anbefaler vi å vente litt, og prøve igjen senere

Hvis dette ikke fungerte, er du hjertelig velkommen til å kontakte oss.

  • Hvis du har iPhone kan du gå inn i App Store og søke opp Eiker Energi. Hvis du ikke har oppdatert til nyeste versjon vil du se en knapp som sier «Oppdater».
  • Har du en Android-telefon kan du gå inn i Google Play og søke opp Eiker Energi. Hvis du ikke har oppdatert til nyeste versjon vil du se en knapp som sier «Oppdater».

Hvis du har Pulsmåler vil du se strømforbruket ditt i sanntid, helt ned på timesnivå.

Dersom du ikke har pulsmåler, er det en forsinkelse på visning av strømforbruket på 1 til 2 dager.

Du kan enkelt aktivere varsel om morgendagens strømpris i appen.

  1. Trykk på meg nederst til høyre på menylinjen
  2. Velg innstillinger
  3. Skru på pushvarsling for strømpriser, så vil du få varsel om morgendagens spotpris når den er klar

Dersom du ikke ønsker å motta varsler lenger, kan du følge samme fremgangsmåte, og så skru av varslinger på innstillingene.

Du kan sjekke tilgjengeligheten for fiber ved å bruke NextGenTel sine nettsider. Gå til bestillingsportalen, eller kontakt vår kundeservice for mer informasjon. Dersom fiber er tilgjengelig, kan du bestille direkte via nettsiden eller fylle ut et interesseskjema på vår egen portal.

Vi bygger frem til tomtegrensen, og du som kunde er ansvarlig for å grave en liten grøft fra tomtegrensen til ønsket punkt på husveggen. Etter dette vil en montør koble opp fibernettet for deg. Hvis du har luftlinje for strøm, følger vi normalt samme linje, slik at graving ofte ikke er nødvendig.

Hvis du opplever tregt internett, anbefaler vi å starte med en hastighetstest via kablet tilkobling for å sjekke hva du faktisk mottar. Bruk gjerne Speedtest.net til dette. For å forbedre trådløs dekning, vurder å optimalisere plasseringen av ruteren, bruke en WiFi-extender, eller bytte mellom 2,4 GHz og 5 GHz avhengig av boligens størrelse. Hvis problemet vedvarer, ta kontakt med NextGenTel

Eiker Fibernett bygger og drifter fibernettet i samarbeid med NextGenTel. Eiker Fibernett sørger for utbygging av den fysiske infrastrukturen, mens NextGenTel leverer tjenester som internett, TV over fibernettet. Dette partnerskapet sikrer deg høy kvalitet både på nettverk og tjenester.