Lad Smart – Betal via Strømregningen!

Som strømkunde hos Eiker Energi får du nå eksklusiv tilgang til markedets beste elbilladere: testvinneren Zaptec Go eller den innovative Easee Charge Lite! Betal enkelt via strømregningen, velg fleksibel nedbetaling fra kun 250 kr per måned – og få installasjonen inkludert. Gjør ladingen smartere og enklere med oss!

Fra kun 250 kr per måned – og få installasjonen inkludert.

100 % Gjennomsiktige Vilkår – Alltid

Vi tror på full åpenhet – hos oss får du alltid klare og tydelige avtalevilkår uten overraskelser.

Angrerett uten Stress – Enkelt og Oversiktlig

Vi mener at det skal være enkelt å bruke angreretten. Derfor finner du alltid et klart og tydelig angrerettskjema hos oss, så du vet akkurat hvordan du går frem.

Din nye strømavtale venter!

Vi gjør bytteprosessen enkel og rask. På bare noen få minutter kan du sikre deg en smartere strømavtale som sparer deg penger hver måned.

Spørsmål og svar

Finn svar på ofte stilte spørsmål om strøm:

Du finner raskt og enkelt oversikt over alle fakturaene dine på Min side og i Eiker Energi-appen!

Her kan du:

  • Åpne en kopi av fakturaene dine
  • Sjekke hvilke fakturaer som er betalt og hvor mye som eventuelt gjenstår å betale
  • Utsette en faktura

Nettleie er summen du betaler for å få overført strøm til huset ditt. Når du får strømregningen din betaler du for to ting: strøm fra Eiker Energi, og nettleie til ditt lokale nettselskap. Summen du betaler i nettleie går ikke til oss, men blir overført videre til din netteier.

Nettleien dekker kostnadene som nettselskapet har med å frakte strømmen hjem til deg. I tillegg dekker nettleien drift og vedlikehold av ledningsnettet og strømmålere, samt offentlige avgifter. Du kan ikke velge hvem nettleien skal betales til, siden dette avhenger av hvor i landet du bor. Hvert nettselskap har monopol innenfor sitt geografiske område.

Ja, om du har en strømavtale hos oss i dag og skal flytte til en ny bolig må du både si opp strømavtalen på adressen du flytter fra, og registrere den nye adressen du flytter til. Begge deler kan du gjøre via flyttemeldingsskjema (link til skjema).

Hvis du ikke har en strømavtale hos oss i dag, men ønsker å bestille, trenger du ikke å melde oppsigelse til din gamle leverandør. Da kan du bestille strøm på vanlig måte.

Har du ytterligere spørsmål rundt flytting kan du kontakte vår kundeservice på telefon 32 25 14 00 så hjelper vi deg så godt vi kan.